Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Harare,Moskva,Michalovce,Montpellier....na 30m2 v Belfaste

Keby sa dala Fourierova transformácia aplikovať na ľudí, spektrum by pravdepodobne vyzeralo ako porúbaný les....každý niekde inde, s charakteristickým chemickým posunom.  

Namiesto nejakých širokých filozofických opisov prejdem rovno k veci.Prostredie v ktorom momentálne žijem je pre mňa natoľko inšpiratívne,že som sa rozhodla s Vami virtuálne podeliť o svoje zážitky.Pred dvoma mesiacmi som si začala robiť doktorát z chémie na Kráľovskej univerzite v Belfaste.S ľuďmi, o ktorých by som chcela písať mám spoločné viac než len okruh disertačnej práce a to aj napriek tomu, že sme kultúrne diametrálne odlišní.

 

Keď sa stretneme ráno v laborke nezahajujeme náš spoločne strávený deň konverzačným vodopádom, občas pristihneme jeden druhého ako bezcieľne čumíme z okna...čo nemusí nutne znamenať, že sme na ceste k Nobelovej cene, ale každopádne to znamená: Neopováž sa ku mne teraz ozvať, lebo PREMÝŠĽAM.

 

Svoj stôl som vyfasovala medzi Isaacom a Laurentom. Isaac je zo Zimbabwe a je z nás najstarší.Celý minulý týždeň presedel na okne pri telefóne nervózny ako prasa pred porážkou.Čakal na výsledky volieb v Zimbabwe zatiaľ čo my všetci sme sa dali do jarného upratovania...na každého pozdrav odpovedal iba:“They are all fucking bastards...“Rozumeli sme samozrejme. Približne po troch dňoch som nadobudla pocit, že z nášho labu musí byť azda riadená celá zimbabwská opozícia...ten telefón sa mu už topil v ruke.Každopádne ak naozaj bola tak to pomohlo, Isaac tento telepatický boj s Mugabem vyhral.Počúvať štyri dni v kuse Sindebele dialekt bolo osviežujúce asi ako ranné správy poľského rádia Maryja, nemusím písať že sme si všetci vydýchli.

 

Francúz Laurent na seba za tú dobu prebral úlohu „vedúceho zájazdu“ a so šarmom sebe vlastným začal veliť našej upratovacej čate.Položil do toho síce celé svoje srdce, ale určité časti svojho tela odmietol kontaminovať...každú chemikáliu, ktorá sa mu dostala pod ruky počastoval výrazom avfuľ(rozumej awful).Rýchlosťou svetla bolo jasné, že štúdium environmentálnej chémie na ňom zanechalo nezmazateľné stopy.Pri pohľade na starú fľašku s picolínom nám so smrťou v očiach oznámil, že on ho nemôže ísť zlikvidovať pretože picolín spomaľuje spermie a o žiadnom efekte na ženské reprodukčné orgány v spojitosti s ním nečítal.Odzbrojil ma...vzala som fľašku a išla ju vyliať na dvor do odpadu...išiel za mnou v dvadsaťmetrovom závese a rovnaký dištanc si zachoval aj na dvore pozorujúc ma vyplašeným pohľadom.Na ceste naspäť sa na mojej tvári zračila výčitka, ale keď som ho míňala vlepil mi na líce pusu a poďakoval....tentoraz som mu odpustila.

 

Keby sa dynamika toku myšlienok dala vyjadriť hudbou v prípade Natálie by to bola kombinácia Čajkovského s Trentom Reznorom.Svoje vnútorné boje zvláda v tichosti, ale mimika tváre napovedá, že intenzita je zrovnateľná s bombardovaním Prištiny.Chýba jej Moskva a cíti sa tu tak trochu aj po piatich rokoch stratená.Roztržitosť s akou pracuje už rozbila veľa laboratórneho skla a preliala hektolitre rozpúšťadiel.Minule čapovala kvapalný dusík s takou vervou, že mi zamrazila chodidlá...nestihla som uhnúť a šnúrky na mojich topánkach poskočili na Moshovej škále tvrdosti z nuly tak aspoň na šestku.

 

Byť súčasťou tohto malého Babylonu je pekné aj trochu bolestivé zároveň, nikto z nás tu nie je doma a pravdepodobne nikdy nebude.Každý z nás sa snaží zaradiť, ale zároveň sa nestratiť.Vášeň pre jednu vec nás spája a v niektorých momentoch dokonca neuveriteľne rozdeľuje...o tom a o ďaľších ľuďoch možno nabudúce...

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: gabriela adamová | úterý 8.4.2008 0:24 | karma článku: 7,25 | přečteno: 240x
  • Další články autora

gabriela adamová

Keď sa opitá írska zubárka naštve...

...lietajú vzduchom facky.

8.5.2008 v 0:36 | Karma: 9,44 | Přečteno: 361x | Diskuse| Ostatní

gabriela adamová

I have a ginger problem

Ako som sa so svojou alergiou na zázvor omylom ocitla v indickej reštaurácii...a ako mi to tam dali poriadne „vyžrať“...

13.4.2008 v 0:16 | Karma: 8,13 | Přečteno: 280x | Diskuse| Ostatní

gabriela adamová

Milujeme nesprávnych ľudí?

Ako nám platonická láska či nešťastný výber partnera dokáže urobiť zo života peklo...

4.4.2008 v 1:06 | Karma: 8,29 | Přečteno: 331x | Diskuse| Ostatní

gabriela adamová

Žena muža nepochopí…

...aspoň ja sa k tomu priznávám úplne otvorene.

31.7.2007 v 17:30 | Karma: 10,64 | Přečteno: 309x | Diskuse| Ostatní

gabriela adamová

Asi som blbá

Každý ma občas pocit, že sa mu nedarí...mám za sebou obdobie nezdarov, za ktoré som si nemohla sama, ale neťažilo ma to o nič menej než ako by som si za to mohla.

16.7.2007 v 15:57 | Karma: 10,17 | Přečteno: 274x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Hádka o školních absencích skončila vraždou v rodině, hoch za ni dostal 7 let

17. května 2024  9:36,  aktualizováno  9:52

Ve čtvrtek u Krajského soudu v Liberci při neveřejném jednání padl sedmiletý rozsudek nad mladíkem,...

Muž ve Francii se pokusil podpálit synagogu, policisté ho zastřelili

17. května 2024  9:50

Policie v Rouenu na severu Francie v pátek ráno zastřelila muže, který se pokoušel podpálit...

U izraelské ambasády ve Stockholmu se ozývala střelba, policie uzavřela okolí

17. května 2024  9:18

Policejní hlídka ve Stockholmu v noci na pátek kolem 02:00 slyšela nedaleko izraelské ambasády...

KOMENTÁŘ: Politika, kde se nemluví, ale střílí. Jak zamezit, aby přešla i k nám

17. května 2024  9:16

Středeční atentát na slovenského premiéra Roberta Fica je bolestným symptomem nemocné doby. A...

Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA
Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA

Toužíte po dokonalé letní barvičce bez rizika spálení? Vyzkoušejte lehký přírodní samoopalovací krém na obličej i tělo od Manufaktury. Zapojte se...

  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 272x
Momentálne zase študentka...len s neštudentskými problémami...

Seznam rubrik