Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

I have a ginger problem

Ako som sa so svojou alergiou na zázvor omylom ocitla v indickej reštaurácii...a ako mi to tam dali poriadne „vyžrať“...

Minulý týždeň som sa vybrala s kolegami na obed.Človek by neveril čo sa mu môže pri takejto výsostne ordinérnej príležitosti prihodiť.

 

Išli sme štyria a cestou sme sa bavili kde vlastne zakotvíme, dvakrát padlo, že za rohom je vynikajúca indická reštaurácia...môj radar zablikal na červeno.Vysvetlila som im, že de facto čokoľvek a kamkoľvek, ale indická kuchyňa len v prípade, že by som mala samovražedné sklony...som alergická na zázvor, mango, koriander a iné silne aromatické chuťovky.

 

Chápavo všetci pokývali hlavou a že teda ideme rovno a uvidíme čo nám cestou brnkne do nosa.A brnklo hneď o pár metrov...nevinne vyzerajúca reštaurácia s ešte nevinnejším menom Lolita.

 

Nebolo tam ani živej duše.Privítal nás usmievavý čašník, ktorý nezaprel, že z nás piatich stojacich tam, to bol on čo videl Taj Mahal na vlastné oči.Usadil nás k oknu nech máme pekný výhľad na fastfoody cez ulicu a priniesol nám menu a niečo na pitie.Otvorila som jedálny lístok a už pri starteroch mi bolo jasné,že som spadla do jamy levovej...sedeli sme v indickej reštaurácii.Ani vonkajší, ani vnútorný interiér tomu nenasvedčoval, ale bolo to tak...tri páry očí sa na mňa previnilo pozreli.Pripadalo mi trochu trápne chcieť po nich, aby sme sa zdvihli a šli niekam inam, keď už sme boli tak pekne usadení a koly naliate.Začali ma nahlas povzbudzovať, aby som povedala, že mám alergiu na zázvor a oni mi bez neho niečo v menu nájdu.

 

Nastal čas si objednať, prekvapenie sme čašníkovi nechali nakoniec...váhavo som mu povedala, že mám alergiu na zázvor a mango a čo by mi teda odporučil si objednať.Na jeho tvári sa zračilo všetko okrem pochopenia.Oprel si ruky o stôl, pozrel sa mi hlboko do očí a arogantne preniesol: „So, you have a ginger problem?!“ Začala som vysvetľovať, že to nie je problém škály mojich chutí, kľudne by som si ho dala, ale mám na neho alergiu.Chvíľu na mňa ešte tupo pozeral.Pravdepodobne sa snažil nájsť výraz alergia vo svojej slovnej zásobe-je to spojené s náboženstvom, alebo s európskym kastovným systémom, alebo čo....Výsledku sa nedobral a odišiel s tým, že to prediskutuje vzadu so šéfkuchárom.Vrátil sa o pár minút s riešením či prežijem keď tam bude toho zázvoru tak „slightly“....vravím mu nemôžem ho vôbec(anafylaktický šok je sviňa, zlatý môj), odišiel sa naspäť radiť dozadu.

 

Po chvíli som zistila, že zo mňa vzkypila žlč asi celému presonálu reštaurácie...prišiel za mnou sám šéfkuchár.Všetkých si nás premerial a po významných 20 sekundách ticha z neho vyšlo: „So, who has a ginger problem?!“Potichučky som mávla rukou na znak, že to som ja. No, vec sa mala asi tak...bez zázvoru ani ránu...všetko je vopred pripravené, zázvor je všade v každej koreniacej zmesi, ale je ochotný mi urobiť šalát s kuracími kúskami, budem spokojná?Chápavo som kývala hlavou, áno, šalát bude super, nemám problém, môže byť.O chvíľu bol naspäť...nikdy bez zázvoru nevaril a ani nebude a je mu ľúto, ale nemôže mi pripraviť nič.Praskli mi nervy, ale ešte nadmieru pokojne som povedala, že to nevadí nedám si nič, kamaráti sa najedia a ja si odskočím niekam cez cestu.Odišiel ako víťaz, v poriadku...

 

Myslela som si, že táto epizódka speje ku koncu, ale opak bol pravdou.Keď som si obliekala bundu čašník sa na ma opýtal kam idem...vravím, najesť sa niekde.Začal mi ju vyzliekať, posadil ma späť k stolu s tým, že niečo pre mňa vzadu predsa len kuchtia, ale nemám nejaký problém s vajciami alebo s chilli, alebo hej?Odrovnal ma, nemám problém ani s vajciami, ani s chilli keď ho nie je priveľa(žlčník mám totiž v r...i), tak som si sadla a čakala čo to bude za zázrak.Nemusím asi veľmi dopodrobna opisovať, že moji spolustravníci hneď potom ako sa otočil sa takmer šúľali od smiechu po zemi.

 

Z tých vajec a chilli vyčarovali omeletu a ako prílohu k tomu podávali suchú ryžu...zjedla som statočne všetko, aj keď som pri tom vypila skoro liter vody, také to bolo suché...keď odnášal tanier ešte si neodpustil opýtať sa či som v poriadku, či neomdlievam, alebo tak...nie, dám mu vedieť tak za 20 minút či žijem...poprosila som si účet.

 

Aby pomsta za môj „ginger problem“ bola dokonaná priniesol mi účet na 12 libier...faktom je, že drahšiu suchú ryžu s vajcom som ešte nejedla, ale na druhú stranu čo je to oproti podupanej cti indickej kuchyne...no, nezaslúžila som si?

 

  

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: gabriela adamová | neděle 13.4.2008 0:16 | karma článku: 8,13 | přečteno: 280x
  • Další články autora

gabriela adamová

Keď sa opitá írska zubárka naštve...

...lietajú vzduchom facky.

8.5.2008 v 0:36 | Karma: 9,44 | Přečteno: 361x | Diskuse| Ostatní

gabriela adamová

Harare,Moskva,Michalovce,Montpellier....na 30m2 v Belfaste

Keby sa dala Fourierova transformácia aplikovať na ľudí, spektrum by pravdepodobne vyzeralo ako porúbaný les....každý niekde inde, s charakteristickým chemickým posunom.  

8.4.2008 v 0:24 | Karma: 7,25 | Přečteno: 240x | Diskuse| Ostatní

gabriela adamová

Milujeme nesprávnych ľudí?

Ako nám platonická láska či nešťastný výber partnera dokáže urobiť zo života peklo...

4.4.2008 v 1:06 | Karma: 8,29 | Přečteno: 331x | Diskuse| Ostatní

gabriela adamová

Žena muža nepochopí…

...aspoň ja sa k tomu priznávám úplne otvorene.

31.7.2007 v 17:30 | Karma: 10,64 | Přečteno: 309x | Diskuse| Ostatní

gabriela adamová

Asi som blbá

Každý ma občas pocit, že sa mu nedarí...mám za sebou obdobie nezdarov, za ktoré som si nemohla sama, ale neťažilo ma to o nič menej než ako by som si za to mohla.

16.7.2007 v 15:57 | Karma: 10,17 | Přečteno: 274x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Ukrajinská armáda zaútočila na přístavy v Černém moři, cílila i na sklady s ropou

17. května 2024  6:42,  aktualizováno  8:13

Ruská obrana v noci čelila rozsáhlému útoku dronů na Sevastopol a další přístavní město...

Americkým Houstonem se prohnala mohutná bouře, vyžádala si čtyři oběti

17. května 2024  8:09

Nejméně čtyři lidé přišli o život při silných bouřkách, které se ve čtvrtek přehnaly přes město...

Varšava jako první polské město zakázala kříže na úřadech, opozice se bouří

17. května 2024  7:21

Varšava jako první město v převážně katolickém Polsku zakazuje kříže v městských úřadech a...

Texaský guvernér omilostnil muže odsouzeného na 25 let za zabití demonstranta

17. května 2024  7:04

Guvernér Texasu Greg Abbott udělil milost muži, odsouzenému k dvaceti pěti letům vězení za to, že v...

  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 272x
Momentálne zase študentka...len s neštudentskými problémami...

Seznam rubrik